2010. szeptember 11., szombat

Hol a következő - ősz

Ez a bejegyzés múlt szombatról (szept. 4) szól, csak közben más dolgom volt, úgyhogy eltelt egy hét mielőtt lett volna időm nekiesni az élmények képernyőre vetésének.
Ismét beneveztünk a "Hol a következő" tájékozódási túrára, ezúttal az őszi epizódra (februárban már részt vettünk a téli verzión). Emlékeztetőül: A túra több ellenőrző pontból áll, minden ponton valamilyen trükkös feladatot kell megoldani, a megfejtés pedig a következő pont neve. A feladatokról most sem fogok részletesen írni, hogy ne lőjem le a poént -- aki kíváncsi, az menjen el egyszer :) Csak annyit jegyzek meg, hogy a Pilis-Visegrádi hegység alaposabb ismerete sokat segített (volna).

Reggel 6:40-kor indult a busz az Árpád-hídtól. Esztergomban át kellett szállni, és közvetlenül Dobogókő előtt, a Két-Bükkfa-nyeregnél kellett leszállni, innen indult a túra. Elég sokáig tartott az út (főleg az átszállás miatt), úgyhogy kb. 9 órakor rajtoltunk el. Ekkor még elég hideg, párás idő volt, de nap közben azért jobb lett (bár a nap nem sütött ki).

Az első megálló a Döme Halála volt. Itt sajnos elhúzódott a feladat megoldása, de végül csak kész lettünk vele, és tovább indulhattunk Klastrompuszta felé. Itt valamivel egyszerűbb feladatot kaptunk, úgyhogy tovább is indultunk a Szép Kilátás irányába (a Kétágú hegy egyik pontja, ahogy most látom a térképen). A kilátáshoz a zöld háromszög jelzésen lehetett volna eljutni, de ezt annyira eltakarta a növényzet, hogy nem vettük észre és túlmentünk rajta. Amikor már visszafelé mentünk, összefutottunk a két szervezővel, akik az állomást felügyelték, és már hazafelé tartottak (mivel az állomás hivatalosan már jó rég óta zárva volt...). Megkaptuk a pecsétet, és meg is fejtettük a következő célpontot (sajnos a nevére már nem emlékszem), de arra jutottunk, hogy akkora késében vagyunk, hogy már nem lenne értelme elmenni odáig, úgyhogy inkább hazafelé vettük az irányt. Amúgyis elkezdett közben esni az eső (szokás szerint).

A legközelebbi település, ahonnan busz megy, Kesztölc volt, így hát elsétáltunk odáig. Rövid keresgélés után meg is lett a buszmegálló, csak sajnos a menetrend rég lerohadt/elázott/letépték... Telefonos segítséget kértünk az egyik évfolyamtársunktól, és megtudtuk, hogy kb. fél óra múlva megy a busz Pest felé. Tök jó, megvárjuk. Amikor már háromnegyed óra múlva sem jött a busz, elkezdtünk gyanakodni, hogy valami nem stimmel. Kérdezősködtünk a helybeliektől, meg elment valami helyi busz is, annak a vezetőjét is megkérdeztük, és megtudtuk, hogy rossz helyen várunk: a szemközti járdán, az utca sarkon áll meg a pesti busz (btw. erre semmilyen jelzés nem utalt: nemhogy bódé/pad/menetrend stb. nem volt ott, de még egy KRESZ-tábla sem, hogy ez a buszmegálló). Így hát ott vártunk tovább. X idő múlva, látván hogy még mindig nem jön a busz, ismét gondoltunk megkérdezünk egy helybélit, hátha jobban tudja a menetrendet: mint kiderült, szombaton egyáltalán nem is megy busz Pestre; két óra múlva lett volna egy busz Dorog felé, és onnan kellett volna még átszállni.

És itt volt baromi nagy szerencsénk, hogy az utcán pont parkolt egy kedves hölgy, aki Pest felé készült indulni, úgyhogy felajánlotta, hogy elvisz minket, ígyhát nem kellett ott várnunk. Ezúton is köszönet neki, nagyon klassz dolog, hogy vannak még segítőkész emberek!

Íme néhány tájkép:

1. Nincsenek kommentek, de ez nem azt jelenti ám, hogy no comment... Neeem, ez is hagyományos túra lesz, a javuló tendenciával egyetemben :D